Sunday, February 14, 2010

Alla hjärtans dag!

Idag ser vi allt i rosenrött. Eller, mina ögon är i alla fall rosenröda. Dubbelsidig ögoninflammation minsann. Inte ett dugg romantiskt. Tur att jag gift och ändå inte har några extravaganta förväntningar på romantiksidan idag. ;)

Nu ska jag lägga mig och sova. Vaknade halv fyra i natt och kunde inte somna om förrän strax efter fem. Halv sex vaknade Ella... Har hunnit med att köra Ella till dagis, Yarden till tåget, besöka apoteket, mataffären och Office Depot samt satt i mig några Ballerinakex (extrapris på Tiv-Taam, 2 för 12 shekel!).

Hoppas att ni alla får en oändligt romantiskt dag med massor av rosor, choklad och kärlek. Eller att ni iaf slipper ögoninflammation!

8 comments:

yllet said...

just ja. det känns konstigt att tänka att ni har måndag idag. du har varit vansinnigt effektiv må jag säga!

Katarina said...

Huvvaligen! Hoppas det går över fort. Och att du kanske får någon liten Alla Hjärtans Dag-present.

Och för en annan känns det ju helt bakvänt att du gjort allt det där. På en söndag!

annai said...

Det är väl inte riktigt det man menar med rosafärgade glasögon... Din stackare, hoppas det går över fort (och kom ihåg att byta örngott varje dag när du har det!!!)
Kram

Sara said...

Oh nej! Hoppas du fâr bli ompysslad idag i alla fall!

No-one said...

Krya på ögonen å det snaraste!

Karin said...

Yllet: Jag är faktiskt rätt imponerad över min egen effektivitet. Men sedan sov jag i två timmar för att jämna ut det lite.

Katarina: Jag tror att det är på rätt väg iaf, är inte lika rödögd längre.

Annai: Nya örngott är fixade inför natten!

Sara: Nja, maken pysslade om svärfar istället. Att komma hem från sjukhuset efter en höftoperation smäller tydligen högre än ögoninflammation. Jag tycker nog att det visar att han har hjärtat på rätt ställe min man!

Alexia: Tack! Jag försöker så gott jag kan!

Comments by Klint said...

Nehej, det slapp vi inte. Ögoninflamation alltså. Ellas ena öga är alldeles rött och klibbigt. Krya på re!

Karin said...

Comments by Klint: Nej, typiskt. Krya på er med!