Tuesday, December 01, 2009

Kaos

Det är fullständigt kaos i vårt hem. En flaska äppelcidervinäger på golvet bredvid ett hundkoppel och en docka. Ett paket tamponger (utspridda så klart) i soffan, en omkullvällt adventsljusstake på bordet, chanukkahljus över hela golvet, odiskad disk täcker diskbänken, tre väskor med svettiga träningskläder i tre olika rum. På köksbordet trängs petflaskor med datorsladdar, hörlurar, brödkanter, barnböcker, en öppnad påse mjöl och plåster. Jag hittade till och med en 0,26 ct diamant i sängen imorse (förlovningsringen trasig..). Jag har letat efter Ellas mockasiner i en vecka men insåg för ett tag sedan att de antagligen finns i en väska hos farmor tillsammans med de röda byxorna.

Jag sitter nyduschad med en kopp kaffe i soffan och funderar över var jag ska börja. Jag tänker IKEA. Förvaring. Stearinljus. Pepparkakor. Kanske ett trollspö. Jag är less på att plocka och städa. Det får banne mig bli ett besök på IKEA idag.

4 comments:

Katarina i Holon said...

Snart (kanske inte jättesnart, men du vet att du faktiskt har något att se fram emot...) kan du betala Ella för att röja upp. Om det är superrörigt här så kan jag ge barnen en tia var för att röja upp. De brukar fixa allt på en halvtimme!!! Finns inget bättre än barnarbete... (på skämt, jag är en ansvarsfull mamma som tar väl hand om mina barn) Fast de får aldrig betalt för att fixa sina egna rum om det inte har varit mina vänner här med små barn som har röjt ordentligt. Då kan de få betalt för det också!

Det finns inget tristare än när man inte vet vad man ska börja för att alla saker är på fel plats!!

Åkte du till IKEA??

Jenny said...

oj, jag är nog en elak mamma, mina pojkar får inte betalt för att städa upp...jag gör små lappar där jag ritar och skriver ett rum och så får alla dra lott och det rum man får på lappen städar man upp. De blir så ivriga av själva lotteriet att de blir glada över de rum de får och städar helt nöjda lekrum, sovrum, vardagsrum och hall! (jag ser till att alltid dra (nit!) lotterna kök och badrum eftersom de inte är så stora än så de når inte upp till alla skåp om diskmaskinen ska plockas ur osv) Fast när de blir större får de ta de rummen också - kanske de kommer att kräva betalt då också! =)

Karin said...

Katarina: Under tiden jag väntar på att Ella ska växa upp lite kanske jag kan betala Yarden en tia för att städa upp! ;) Japp, jag drog iväg till IKEA!

Jenny: Haha, smart gjort där! Lotterier och tävligar är ju det bästa som finns för att lura, förlåt, motivera barn!

Katarina i Holon said...

Jenny, mina barn går inte på sånt längre!! Fniss, ser Noam framför mig dra lott vilket rum han ska städa, haha! De får inte betalt om de har stökat till själva utan mer om dina, Anjas eller Ulrikas ungar har varit här och röjt runt i legot :-)