Tuesday, December 01, 2009

Kaosfoto

Ja, det var lite förvirrat där innan. Inte veta var man ska börja liksom... Jag gör det enda rätta, tar ett foto på skiten och bloggar om det. Delad glädje är dubbel glädje, delad ångest är samma jäkla ångest med bildbevis! Bara för att jag inte orkat städa på två dagar. Det enda rätta vore att låsa in de övriga två familjemedlemmarna i ett rum där de får stöka till hur mycket som helst och låta mig slippa se eländet. Själv är jag naturligtvis oskyldig och felfri, som vanligt.

10 comments:

Jenny said...

Visst är det alltid andra familjemedlemmar som stökar till, och sen är det en själv som plockar och plockar..stora fel på den ekvationen! =)

Katarina i Holon said...

Jenny, precis så är det! Barnen och maken sprider saker omkring sig och jag plockar under dygnets alla timmar känns det som. Lägger man ifrån sig skurtrasan för bara en timme eller två så gror det igen på en gång ;-)

Karin said...

Jenny och Katarina (jag buntar ihop er igen!): Man kanske skulle ha en separat lägenhet för man och barn. Och så kan de komma på besök då och då! ;)

kicki said...

Vilken bra idé, det där sista! För det är banne mig bara de som stökar till - för att inte snacka om fyller upp tvättkorgen! Svär på att 95 procent av allt jag tvättar inte är mitt...

Karin said...

Kicki: Man kanske skulle kunna tänka sig någon form av kollektiv lyxlägenhet för mammorna och så kan de övriga få en barack att mysa i! Var det du som ringde precis förresten? Lät som om någon höll på att strypa ett barn och det var från utlandet minsann...

Katarina i Holon said...

Bra ide Karin!! Lyxkollektiv för de effektiva och aldrig nedstökande mammorna!!

Karin said...

Katarina i Holon: Strandvilla i Herzeliya kanske?? Eller ett penthouse i Tel Aviv? vi får börja planera det här!

Katarina i Holon said...

Strandvilla tycker jag låter bra! Jag åker ju igenom Herzeliya Pituach varje gång jag åker till kursen och det ser helt ok ut där :-) Det skulle ju vara mycket närmare för mig också till kursen då. Mannen och barnen kan ju bo kvar i stökiga lägenheten i Holon och komma på besök under helgerna. Det är vi faktiskt VÄRDA!

Arsouille Team said...

Tja, om jag ska vara riktigt ärlig sâ ser det där välstädat ut med tanke pâ att du har en liten dotter som kan placera sig längre sträcker. BRAVO säger jag.

Karin said...

Katarina i Holon: Åh vad trevligt det ska bli! ;)

Dosiss: Hmm, jag skulle ha vänt mig om och tagit ett foto på köket istället... ;) Fast jag slickar så klart åt mig av berömmet!