Thursday, October 22, 2009

Bildbevis

Vi har haft en jättebra dag i Jerusalem. Höjdpunkten var ett besök på Tempelberget, området där Klippmoskén och Al-Aqsa moskén står. Det var första gången för oss alla att besöka detta ställe. Egentligen borde jag skriva en massa om detta men jag är helt slut nu och ska lägga mig och sova istället. Men jag har iaf fixat ett bildspel med foton från dagen. Och jag vet att det är lite för stort så att det lägger sig över högerkolumnen men det blev så himla litet annars.

7 comments:

Thérèse said...
This comment has been removed by the author.
Thérèse said...

åh så jag och Tomer letade efter den där christian quarter, utan vidare framgång! Alla gav olika beskrivningar och efter ett flertal "återvänds portar" så gav vi upp :D

annai said...

Fina bilder! Och det ser ut att vara varmt och skönt hos er fortfarande. Härligt!

Karin said...

Thérése: Och det som är så enkelt, gå in genom Jaffa gate och håll till vänster liksom! Det får bli vid nästa besök istället.

Annai: Jodå, värmen håller i sig. Idag har vi varit på stranden. Och iaf de svenska turisterna tyckte att det var jätteskönt, själv tog jag ett snabbdopp och gick sedan tillbaka till att läsa Elle i solen!

Thérèse said...
This comment has been removed by the author.
Thérèse said...

Det får det helt klart bli, plus en liten träning av lokalsinnet innan det händer.

Vill även tillägga att din dotter helt är hur söt som helst och det är så kul att läsa om alla tokigheter :)

Karin said...

Thérése: Kul att du gillar att läsa, och jag håller så klart med om att dottern är toksöt! ;)