Friday, October 23, 2009

Fredspris

Jag tror faktiskt att jag sitter på en lösning för Mellanösternkonflikten. Kanske till och med på hela världsfreden. Skicka in Ella bara! Finns det något som sammanför iraeliska judar och araber så är det kärleken till barn. Och speciellt till mitt barn då, något jag har full förståelse för! ;)

Under gårdagen i Jerusalem var det väldigt mycket hållande av, gullande med och kindnyp på Ella och mer än en guidegrupp blev fullständigt bortkollrade när hon gick in och ställde sig mitt i gruppen. Några exempel är arabiska sophämtare, israeliska fallskärmsjägare, amerikanska turister/mor- och farföräldrar, israeliska servitriser, arabiska kvinnor vid al-Aqsamoskén, mycket muslimska vakter vid klippmoskén, italienska kristna medelålders män, franska fikande kvinnor... De enda som lyste med sitt ointresse var väl egentligen de ortodoxa judarna så där kan behövas stödinsatser. Som en extra bonus så är ju Ella dessutom religiöst obunden. Så, vad tror ni? Ella for Nobels fredspris 2010?

Så här glad skulle hon nog bli i så fall!

7 comments:

Tove said...

Sitter ju inte i kommitén för Nobelstiftelsen... men hon har min röst!

Arsouille Team said...

Hon har min odelade röst. Helt klart.

Karin said...

Tove och Dosiss: Vi får försöka få in er i kommittén inför nästa år!

No-one said...

Jag röstar på Ella. Lätt!

Karin said...

Alexia: Jag tycker att det verkar som att hon redan har ett riktigt försprång mot andra kandidater!

Jenny said...

Ella är en självklar pristagare!

Karin said...

Jenny: Det känns verkligen som det! ;)