Friday, October 23, 2009

Slutkörd

Det tar på krafterna att ha besök. Igår somnade både jag och Y före klockan tio. Tror knappt att det har hänt tidigare. Och ikväll kommer nog jag iaf att somna vid ungefär samma tid. Det är en viss skillnad på ett barn och tre barn i familjen har jag insett, det är lite mer intensivt för trebarnsfamiljen kan man lugnt påstå... Men å andra sidan finns det ju vissa fördelar också, som svägerskan sa idag "om något av barnen är på dåligt humör så är ju nästan alltid något av de andra på bra humör så det jämnar ju ut sig".

Idag var det strandbesök som gällde. Min bror konstaterade när vi satt och åt lunch i sofforna på ett strandkafé att det står 1-0 till Israel när det gäller stränder. Jag håller lätt med honom, även om jag tyckte att det var lite väl blåsigt idag så är det svårt att klaga på 29-gradig värme i slutet av oktober.

4 comments:

No-one said...

Tror jag förstår vad du menar. Svägerska med två barn (4 och 1,5 år) åkte just hem efter en heldag hos oss. Vilket kaos! Om än trevligt sådant :)

Karin said...

Alexia: Jättetrevligt, men det kostar på krafterna när man inte är van.

Jenny said...

Ha ha, gillar din svägerskas kommentar om barnens humör! Jag som har tre (vilda!) ska hålla det i mina tankar när kaoset är som värst!

Karin said...

Jenny: Jag tyckte att det lät väldigt smart när hon sa det. Se till majoriteten liksom, med ett barn är det ju bara inse att är barnet på dåligt humör så är 100% på dåligt humör!