Thursday, September 10, 2009

Handla aldrig hungrig...

Ni vet hur det brukar stå i alla veckotidningar när de tipsar om hur man ska gå ned några kilo. Och för det mesta så brukar jag inte heller handla hungrig. Men idag blev det lite tjorvigt med Ellas sovtider och mina mattider så jag åkte till affären, om inte vrålhungrig så iaf väldigt långt från mätt. Och vad fick jag med mig hem som nästan aldrig följer med från affären annars:

Hasselnötter i vit choklad
Pringles
Ganska många goda youghurtar
Pistagenötter
Gott bröd
God ost

Fatta vad gott! Varför handlar man inte alltid hungrig?

5 comments:

Arsouille Team said...

Det är bättre för hushâllsbudgeten om man handlar proppmätt;)

Lisa Christensen said...

Mmmm, det låter ju jättegott - även när man inte är hungrig :)

Karin said...

Dosiss: Kan inte säga emot dig där inte...

Lisa: Sådana saker är ju alltid gott, fast det är lite lättare att stå emot när man är mätt.

No-one said...

Exakt! Man köper ju mycket godare saker när man är hungrig!

Karin said...

Alexia: Precis! Och så behöver man kanske inte tänka så mycket på hur onyttigt man handlar...