Monday, January 05, 2009

Brasklapp

Jo, jag tänkte bara säga att om det visar sig att jag skulle ha gått upp i vikt på fredag så är det inte mitt fel. Jag skyller allt på min mamma! För hade inte hon varit här så hade jag inte satt i mig Estrella-chips, godis, leverpastej och rökt korv just nu (rökt lax är väl GI eller nåt va?). Och jag sa till och med åt henne att inte öppna det stora Daim-paketet som hon hade med sig för jag har ingen som helst självkontroll vad gäller Daim. Men tror ni inte att hon har smygit upp den och försökt gömma den bakom cornflakes-paketet? Vad är det för himla sätt. Nu har jag satt i mig två stycken på bara ett par minuter. Taskigt.

6 comments:

Arsouille Team said...

Fruktansvärt. Hur kan hon bara göra sâ mot dig?
Jag har iaf konstaterat att jag har enorma fuktproblem i min garderob.

Millan said...

Vilken HEMSK mamma du har. Fruktansvärt att göra så. Jag menar Daim. Daim är Daim. Den måste bara ätas upp.

Här funkar dieten ganska bra faktiskt. Min svaghet är faktiskt inte godis (helt enkelt för att vi inte har något hemma just nu) utan mackor och pålägg. Det har vi hemma för barnens skull. Det är attans svårt att hålla fingrarna borta från en smörgås med smör och ost när man är lite hungrig. Vem vill egentligen gnaga på en morot då liksom?

Karin said...

Dosiss: Verkligen grymt. Jobbigt med fukt, kläderna måste ju krympa enormt då...

Millan: Lika bra att göra slut på den snabbt så man kan börja vara nyttig sen! Mackor är gott, jag önskar att jag hade kunnat vara lite mer som Yarden, han snaskar morötter, blomkål eller annat nyttigt när han är sugen...

No-one said...

Vilken mor utsätter sitt barn för det din mor just gjort? Ofattbart.

Anonymous said...

Så när man kommer ner och hälsar på vill du INTE att man ska ha smågodis och chips med sig... bra, då vet jag ... ;-)
Yarden är inte riktigt mänsklig - blomkål??

Karin said...

Pixalexia: Omänskligt helt enkelt.

Kix: Inget smågodis, inga chips! Bara blomkål. Man rapar ju så mysigt när man äter rå blomkål!