I förrgår gick vårt modem sönder igen. Tre veckor sedan de lagade det. Det föll på min lott att ringa företaget och få dem att fixa det. Mycket spännande att se om jag kommer att greja det, det är ju såna där saker som jag knappt har koll på på svenska, än mindre på hebreiska. Men, man kan ju alltid försöka. Så i morse ringde jag till företaget, klickade mig fram via en massa val till deras kundtjänst och blev vidarekopplad två gånger tills jag till slut fick prata med någon på "felsupporten". Sade åt killen att prata långsamt eller på engelska, han valde långsamt... Jag förstod att han såg något fel, jag tror att det var något med någon nod i Tel Aviv och han ska ringa tillbaka om en timme ungefär. Tror. Jag vet inte riktigt. Får se hur det går.
*Update* De ringde tillbaka. De skickar en tekniker imorgon bitti. Jag har förklarat vad felet är på hebreiska och de verkar fatta. Det är ju som sagt vad jag tror, imorgon kanske de kommer och installerar en parabol eller nåt...
No comments:
Post a Comment