Tuesday, March 10, 2009

Vuxennöje

Igår var ju en halvkul dag - trött efter att inte ha fått sovit så mycket, gnällande/skrikande bebis, huvudvärk och ingen avlösning när maken kom hem från jobbet heller. Då kan man ju tro att jag bara skulle falla ihop i en liten hög när Ella väl somnat vid halv åtta tiden. Men inte då. Det är då Superwoman slåt till!

Kylskåpet ekade tomt - ingen mjölk, ingen youghurt, inget bröd, ingen frukt och inga grönsaker etc. Så jag satte mig i bilen och stack iväg och storhandlade! En syssla som jag vanligtvis hatar men som igår kändes som värsta lyxen. Gå omkring helt själv i en nästan tom affär. Ingen gråtande bebis, ingen skällande hund. Bara fylla vagnen enligt listan. Konstigt hur lätt det är att tillfredsställa en småbarnsmamma...

4 comments:

Tove said...

Lustigt är att jag precis har skrivit om samma härliga känsla att få gå alldeles själv på Super´n. Jag kan "trösta" dig med att du kommer att uppleva det som lyx även när dottern är 6 eller 9...

yllet said...

ja det kan vara helt sjukt mysigt på ICA Maxi..! :)

No-one said...

Att vara mamma/förälder är verkligen ett helt annat liv, förstår jag... :)

Karin said...

Tove: Haha, jag har läst det nu! Vi är lättroade vi...

Yllet: Åh, ICA Maxi... Det skulle nog nästan vara ännu bättre än Supersal!

Pixalexia: Japp, man blir ganska rubbad! ;-)