Tuesday, July 03, 2007

Reklam

Det finns en väldigt störande bit i israelisk TV-reklam. Till och med lite skrämmande. Jag syftar givetvis på "reklam-kvinnan". Det tog mig ett tag att inse att i nästan all reklam medverkar en och samma kvinna. Hon är i 60-årsåldern skulle jag tippa, med små, smala ögon och en irriterande röst. Hon gör reklam för mat, tvättmedel, läsk och säkerligen en massa annat. Jag tyckte att det här var helt fascinerande från början. Om de nu envisas med att ha samma kvinna i all reklam, kunde de inte välja någon bättre. Någon med lite större ögon som ser snäll ut. Inte läskig.

Fick höra av någon att hon tydligen är svinrik och äger alla affärer som hon gör reklam för. Har absolut ingen aning om det är sant men man skulle ju tycka att hon borde ha viktigare saker för sig än att stå framför en kamera och försöka sälja sköljmedel då. Hur som helst så är det sjukt, fast samtidigt ganska roligt!

5 comments:

Katarina i Holon said...

Gimel Yafit!! Jag har bott här i 15 år och sett henne i hur många reklamsnuttar som helst!! Du har väl sett henne parodieras i Erets Nehederet? Hur kul som helst!!

Hon är rik, det har jag också hört.

Anonymous said...

How bizarre!

Karin said...

Katarina: Ah, det är så hon heter, gick genast in på YouTube och letade rätt på Erets Nehederet med henne. Underbart! Håll med om att hon är läskig - eller har du vant dig??

Alexia: Det är helt sjukt. Och all reklam med henne är exakt likadan, bara produkterna som byts ut.

Katarina i Holon said...

Jag har nog vant mig vid henne nu. Skratta inte, men hon ger ett pålitligt intryck!! Gimel Yafit ljuger inte känns det som. Fast det är kul att se när de parodierar henne.

Karin said...

Ok, skrattar inte, möjligtvis småfnissar... ;-) Jag har helt klart inte kommit till det stadiet ännu, måste nog jobba mer på tilliten i vårt förhållande innan jag litar på henne fullständigt!