Tuesday, July 03, 2007

Reshima

Frågor och svar

Har lite taskigt med inspiration just nu så jag lånar en lista från Linda K för att ha något att skriva.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Pratade en timme i telefon med min bror, vi hinner sällan prata så länge.
Vad gjorde du kl 08 imorse? Igår morse får det bli. Stängde av väckarklockan.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Kom hem.
Det sista du sa högt? Vill du ha mer? (på hebreiska)
Det senaste någon sa till dig: Ja, nu kommer jag sova riktigt bra (också det på hebreiska, svar på min fråga..)
Vad har du druckit idag? Kaffe, vatten, Cola, smoothie, vin
Vad var det senaste du åt? En macka, köpt på tågstationen
Vad var det senaste du köpte? En flaska vatten
Vad är det för färg på din ytterdörr? Mörkgrå, metallaktigt
Vad är det för väder hos dig nu? Lagom varmt idag. Och fuktigt...
Godaste glassmaken? Pistage eller B&Js strawberry cheesecake...
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Oj, kommer fortfarande ihåg hur allt stannade runt omkring mig den där dagen i Galtström... Japp, tror på det, men funkade inte så länge för mig!
Sover du tungt? Nä, det är för varmt för det. Och hunden skäller rätt högt.
Drömmer du mardrömmar? Ja, inte ofta, men läskiga.
Trivs du med ditt jobb? Vilket jobb?
Favoritklädsel? Shorts, linne och flip-flops.
Favoritlåt just nu? Har tappat greppet fullständigt, men jag har haft "Fjäriln vingad..." på hjärnan hela dagen.
Vad ser du om du tittar till höger? En fåtölj och sen köket.
Vad gör dig glad just nu? Att jag snart ska åka till Sverige!
Vad ska du göra härnäst? Borsta tänderna och gå till sängs.
Höger eller vänsterhänt? Vänster
Humör just nu? Sömnig, nöjd, och glaset med vin gick rakt upp i huvudet...
Favoritgodis? Colaflaskor
Kläder just nu? Kjol och linne
Sommarplaner? You bet!
Hur många kuddar sover du med? Två.
Spelar du något instrument? Piano, rätt sällan nuförtiden.
Morgon eller nattmänniska? Haha, definitivt natt.
Vad är viktigast för dig? Att alltid ha rätt! ;-) Eller att jag och mina nära mår bra och är lyckliga kanske...
Är du kittlig? Japp, fast bara på ett ställe, kan inte avslöja var, min sambo har fortfarande inte hittat det!
Snarkar du? Tydligen när jag sover utomhus. När jag var yngre snarkade jag jämt, min bror spelade in det på band!
Stjärntecken? Oxe.
Äckligaste insekten? Kackerlackan. Lätt!
Stökigt eller välstädat? Välstädat. I wish!
Längtar du mest efter just nu? Stockholm, brorsöner och gudsöner. Och sängen.

No comments: