Monday, January 14, 2013

Flyttlassen går...

Ikväll sa vi hej då till vänner som flyttar till New York om några dagar. Jag kan knappt hålla reda på hur många från vår bekantskapskrets som flyttat till USA de senaste åren. Den här gången är det en kille från Y's lab som ska göra sin Postdoc. Hur tråkigt det än är att säga hej då till kompisar så är det också lite kul, de har redan börjat övertalningskampanjen för att vi också ska till New York-området när det är dags för oss att flytta. För det är ju det som är tanken. Om ca 2 år kommer Y att vara klar med sin PhD och då vill han gärna göra en Postdoc också eftersom han är sugen på att fortsätta inom den akademiska världen. Och jag kommer inte att stoppa honom. Börjar känna mig rätt less på Israel och skulle inte alls ha något emot att bo i USA några år. I veckan kom vi ett steg närmare när Y fick sin första artikel publicerad i en väl ansedd tidskrift. Ett par till såna och vi kan välja och vraka mellan anbuden! ;)

6 comments:

Casa Annika said...

Varför less på Israel? Varför USA?

Unknown said...

Kul med artikeln (jag mâste läsa igenom noga för det är knappast nâgot som mitt vanliga ordförrâd svänger med). Kul med NY!

Karin said...

Casa Annika: Den första frågan tar alldeles för lång tid att svara på, kanske någon gång blir ett blogginlägg. Men essensen är väl att jag inte känner att det här är det ställe som är mitt hem. USA för att de har de bästa universiteten för en hjärnforskare.

Anna: Nu är det ju lite fusk för mig för jag har ju haft några år på mig att förstå vad han sysslar med men det innebär ju inte att jag förstår vad som står i artikeln... Och ja, jag börjar vara redo för nästa äventyr. Fast än är det ett par år kvar.

TinTin said...

Vad kul! Grattis till publiceringen. :)

Johanna said...

Jag ser fram emot ett blogginlägg i ämnet "för- och nackdelarna med att leva i Israel"!

Karin said...

TinTin: Tack! :)

Johanna Graf: Ska försöka. Men med tanke på hur sporadiskt mitt bloggande är så kan det nog dröja är jag rädd för...