Thursday, July 16, 2009

Tjejträff

I onsdags eftermiddag åkte jag och Ella till en av mina favoritrestauranger - hemma hos Katarina i Holon! Där får man inte bara bra mat utan även garanterat trevligt sällskap. Den här gången hade dessutom Jenny haft den goda smaken att fylla år precis så vi inledde med att dricka kaffe och äta en galet god tårta fylld med vaniljkräm, hallonsylt och färska körsbär. Det är tur att man är vuxen så att man kan äta maten i vilken ordning man vill...

Fast det är klart, med ett sånt resonemang förutsätter man ju att tårtan ska vara den godaste delen men vi fick en alldeles utmärkt smörgås/landgång på det så jag vet faktiskt inte vad som var godast.

Ella var överlycklig över att det var så många barn där och kröp fram och tillbaka mellan rummen för att inte missa något. Och så fick hon låna en docka och jag insåg att jag nog borde ta och köpa en till henne, den var ju jätterolig att leka med! Dessutom slutade inte det trevliga bara för att jag åkte hem - jag hade med mig två böcker och en doggybag med både smörgås och tårta hem. Och nä tjejer, jag hade faktiskt tillräckligt med självkontroll för att inte sätta i mig tårtan i bilen på vägen hem...

5 comments:

Lisa said...

Vad kul med lite tjejträff och god mat! Hur har ni det annars i värmen där nere, har det blivit bättre?

Kram från Lisa

Katarina i Holon said...

Jättetrevligt att träffa er igen! Om Ella bjuder på födelsedagskalas kan jag fixa tårtan :-)

Karin said...

Lisa: Såg att ni också hade haft bloggträff, visst är det härligt! Mina kompisar som jag träffade har jag också lärt känna genom bloggen.

Och vad gäller vädret så är det bara att hålla ut nu, augusti brukar vara värst men sen blir det ett par månader med riktigt skönt väder. Fast just nu kan jag inte klaga, sitter ute på balkongen med 28 grader kl 11 på kvällen!

Katarina: Vi pratade om hur vi skulle göra med Ellas födelsedag idag och jag tänkte att "jag måste be Katarina om receptet på tårtan". Jag lär återkomma i ärendet!

Jenny said...

Det var verkligen jättekul att träffas igen! Jag åt inte heller upp tårtbiten i bilen men så fort jag kom hem delade jag och min man på den.. hade jag haft längre än fem minuters bilväg vet jag inte om jag klarat det!

Karin said...

Jenny: Jag funderade nästan på att ta ett kort på "doggybagen" när jag kom hem så att jag skulle ha bevis!