Tuesday, July 21, 2009

Tidsslöseri

Man tycker ju att folk som ska anställa någon borde läsa igenom ens CV innan de kallar en på intervju. Idag tillbringade jag 30 minuter med att prata om en gubbes Sverigeresa som han gjorde för 10 år sedan. För tyvärr behövde de någon som kunde prata och skriva felfri hebreiska... Ok att det kanske finns en del, hmm, försköningar i mitt CV men jag lovar och svär att det inte står att min hebreiska är felfri. Snacka om att slösa bort tid. Inget jobb, men jag fick iaf veta att han hade köpt en skinnjacka i Västervik. Spännande.

4 comments:

Katarina i Holon said...

hade han inte en kusin i Malmö också som alla andra israeler...? :-)

Karin said...

Katarina: Är det inte i Örebro alla kusiner bor? ;) Nä, men han hade bott på ett hotell i Kalmar som han inte kom ihåg namnet på...

Basilika said...

Gah, sant tidssloseri! Jag var en gang pa en intervju (som jag var tvungen att ta ledigt fran mitt davarande jobb for att kunna ga pa - ehm, ok, jag var "sjuk" den dan) dar han som interjuade mig genast tog en valdigt anklagande ton och fragade vad tusan jag gjorde dar nar han efter en snabb koll pa mitt CV konstaterade att jag inte alls hade den erfarenheten som kravdes for jobbet. Att DE hade ringt MIG och bett mig komma pa intervjun verkade han helt ha glomt bort.

Karin said...

Basilika: Man blir ju inte så himla sugen på att jobba för en sån arbetsgivare. Fast å andra sidan så var det ju inte aktuellt heller.. ;)