Thursday, July 30, 2009

I wish someone were waiting for me somewhere - Anna Gavalda

Jag har läst den här boken tidigare, då på svenska, men när min kompis hade tagit med sig den till mig för att hon trodde att jag skulle gilla så tänkte jag att "varför inte, jag gillade den ju första gången". Och jag gillade den nu med. Det är skönt att läsa noveller då och då, lite lättsammare än en hel roman. Lagom för en trött person att läsa en innan man somnar. Jag tror att jag tyckte att den var bättre första gången jag läste den, inte så att jag har något negativt att säga om boken den här gången men den var mer av en trevlig bagatell än en jättebra bok den här gången. Men den är ju helt klart läsvärd. Jag får ta den på franska nästa gång! En fyra av fem får den av mig den här gången.

2 comments:

annai said...

Jag har den på franska. En kompis skickade den till mig, men det var så länge sedan jag läste en bok på franska att jag drar mig lite för att påbörja den. Kanske borde ge mig på den.

Karin said...

Annai: Du får ta en novell i taget! Jag tror att det är en alldeles utmärkt bok att fräscha upp läsandet med.