Saturday, March 07, 2009

Osynk

I tisdags hängde jag och Ella i Tel Aviv med Sara och Joel. Vi försöker att träffas i TA en gång i veckan och ha lite lyxmammaliv. Och jag tycker att vi börjar få in känslan nu - första gången gick vi ungefär 5 mil (minst!) men nu har vi insett att vi ska ta det lugnt. Riktigt lugnt. I tisdags tog jag t ex sovmorgon medan Sara åt frukost med en kompis, när vi sedan träffades gick vi ett par hundra meter och stannade sedan för pedikyr. Sen gick vi ett par hundra meter till lunchstället. Efter det blev det en lite längre promenad med pitstops på en leksaksaffär och en pralinaffär innan det var dags att stanna för amning och blöjbyte. Inköp av snacks följde och sen satte vi oss i en park och slappade innan vi slutligen gick till ett café och drack varm choklad. Inte många fel där inte. Skulle möjligtvis ha varit vädret, blev lite kyligt i parken.

Sara försöker att få lite uppmärksamhet från en papegoja
Så här intresserad var den...

Däremot är det väl bara att erkänna att våra barn är pinsamt osynkade. När den ena är vaken sover den andra. Och i snitt sover Joel två gånger på Ellas vakna tid. Män... Ella är ju galet nyfiken på allt och tycker naturligtvis att man inte ska slösa bort tiden med att sova när man är på besök i storstan. Joels filosofi verkar mer vara "ge mig mat morsan så att jag kan få sova nån gång", kan nog vara chocken att komma från lugnet i öknen till livet i staden. Eller så vill de bara inte dela rampljuset med någon annan utan få all uppmärksamhet själva.

Jodå, nog ligger Joel och sover i bakgrunden - Ella är ju vaken!

2 comments:

No-one said...

Jätterolig bild på Ella, när man ser hennes glada ansikte titta ut från vagnen! Underbar!

Karin said...

Pixalexia: Jag tror hon tyckte att det var lite kul, brukar bara ha på det där överdraget när det regnar eller blåser mycket så för Ella var det som att leka tittut.