Sunday, April 27, 2008

Konstiga kombinationer

Jag kan väl lugnt erkänna att jag inte har så bra koll på min gamla barndomsstad Sundsvall längre. Jag brukar besöka stan 1-2 ggr per år och då blir det mest att man besöker Café Charm i den där gallerian där H&M ligger tillsammans med samma människor som jag träffar i Stockholm. Kanske en tur ned till torget. Vid ett flertal tillfällen har jag fascinerats över vilka otroliga affärskombinationer Sundsvall bjuder på (har bjudit på kanske?). Jag har svårt att se kopplingen mellan CD-skivor och skor till exempel - är det för att killen ska kunna kolla in hårdrock medan tjejen provar pumps? Vet iofs inte om den affären finns kvar. Den stora favoriten har dock funnits i många år, och jag blir lika glad varje gång jag ser den. Detta måste vara den ultimata affären:

3 comments:

Saskia said...

Haha, hmm... skulle man köpa både skämtsaker och barnvagn och sedan springa runt på stan med skämtsakerna i barnvagnan skulle man lätt bli arresterad och stoppad i mentalvård! :)

eller iofs, ser jag sådana grejjer dagligen här :P

Anonymous said...

Ha ha, nej CD-skivor/skor-butiken är borta sedan länge. Konstigt, hur kan ett sådant koncept misslyckas? Men "skämtsaker och barnvagnar" är en butik som verkar gå bra. Och för oss singlar utan barn känns det som världens mest självklara sak...steget från skämtsaker till barnvagnar är nog inte så långt...
"Skämtsaker"...vilket ord förresten! :)

Karin said...

saskia: en vanlig dag i nyc liksom... ;-)

erica: det är nog dags för dem att börja öppna fler affärer snart - det verkar ju vara ett vinnande koncept. jag är hur som helst klart fascinerad!