Monday, January 28, 2013

Nätshopping

Livsfarligt att jobba på eBay. Folk beställer saker och får dem levererade till kontoret. Och så får vi mail med "special deals" med jämna mellanrum. Så det är klart att man blir lite inspirerad. Idag har jag köpt ett fodral till makens Kindle (för $5 från Hong Kong) och en ny datorryggsäck till mig.


Dessutom är det snart dags för Purim och då behöver barnen någonting att klä ut sig. Ella tvekade länge om hon ville vara prinsessa eller fe men det verkar som att det blir fe. Och hon är i åldern då det inte går att beställa vad tusan jag vill, så ikväll får hon välja mellan de här två:



 Eitan hoppas jag går att lura i clownkostymen som Ella hade för två år sedan.Vad jag och Y klär ut oss till återstår att se. Maskerad är inte riktigt min grej.

3 comments:

Katarina said...

Det här törs jag väl knappt erkänna för dig... men jag har liksom för mig att e-bay är begagnade grejer? Liksom ett amerikanskt Blocket?

Snygg datorryggsäck. Jag borde väl egentligen ha en sån. Men jag vet hur det kommer att bli. Jag kommer ändå aldrig tycka att det är någon idé att sätta på den på riktigt och bara ha den hängd på axeln.

Dessutom behöver jag ju en datorväska i någon neonfärg och med någon form av larm som utlöses när jag går i från den. Eller en anordning så att det går att fästa den med handklovar vid min handled.

Fast då lär jag väl glömma nyckeln och aldrig komma igenom säkerhetskontrollen.

Karin said...

Katarina: Det är nog den bilden som många har. Och att det bara är auktioner. Så var det en gång i tiden men nu kan du nog hitta i stort sett vad som helst på eBay.

Jag gillar iofs ryggsäck men är dessutom så illa tvungen de dagar jag hämtar på dagis. När man ska gå upp till 1 km med två barn varav en inte orkar gå själv, den andra klagar på att väskan är för tung etc etc så orkar jag inte fundera över att bära en vanlig väska.

Men här har vi något för dig: http://www.ebay.com/itm/NWT-Victorias-Secret-Pink-Limited-Edition-Neon-Canvas-Backpack-Bag-New-/251221009988?pt=US_CSA_WH_Handbags&hash=item3a7df06644 med ett ordentligt kombinationslås till! :)

maria said...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)