Thursday, January 31, 2013

Bara regn hos mig...

Det här landet har oftast problem med torka. Att vattennivåerna är för låga. Den här vintern har problemet varit det motsatta. För några veckor sedan var det ju översvämningar och tåg ställdes in, motorvägar stängdes av och jag jobbade hemifrån.

I natt har det blixtrat, dundrat och regnat utan dess like. I morse när jag gick till tåget ringde min chef. Sa åt mig att gå hem och inte försöka ta mig till jobbet. Gatan utanför vårt kontor var översvämmad, det var vatten på bottenvåningen av byggnaden. Nu fick jag ett foto taget som visar hur det ser ut... Skönt att kunna jobba hemifrån säger jag.




4 comments:

Unknown said...

Jösses!! Kanske dags att kÖpa en uppblasbar bât pâ Ebay....

Katarina said...

Mäh, usch. Det där vattnet blir man inte sugen på att bada i.

Fast skönt ändå att få stanna hemma från jobbet.

TinTin said...

Oj! Hoppas att det torkar upp tills i april. :)

Karin said...

Anna: Skulle kunna vara nåt!

Katarina: Nä, badbart var det nog knappast. Och ja, rätt skönt. Gillar att jobba hemifrån. Fast inte för ofta, en-två ggr per vecka räcker och förra veckan blev det 3 ggr.

TinTin: Oh, kommer du hit? Innan dess ska det nog vara torrt.