Saturday, November 24, 2012

Slapparhelg


Efter en tung vecka blev det en riktigt slapp helg.

Torsdagskvällen bjöd återigen på blixtar och dunder men den här gången var det bara naturen som var skyldig. Vi satt inne och tittade på TV och drack rödvin.



Medan barnen var på dagis på fredag förmiddag stack vi iväg med Yardens syster och hennes man och åt lyxfrukost. Skönt att återgå till normalt liv. På kvällen åt vi middag hos svärmor och lämnade sedan barnen där över natten.


Idag har vi sovit. Jag har ägnat mig åt städning av saker som jag aldrig hinner i vanliga fall (typ rensa ut urvuxna barnkläder), sett över ekonomin och andra ospännande grejor som är tråkiga att göra men som känns så skönt att ha gjort. När barnen kom tillbaka på eftermiddagen var vi utvilade och glada och tog oss tid att leka, läsa och mysa med dem utan att vara trötta och griniga. Och så har jag provkört torktumlaren så klart! Vilken grej. Jag är lite kär.

3 comments:

TinTin said...

De små sakerna... hoppas att ni får en lugn natt!

Unknown said...

Jag hâller med TinTin.

Karin said...

TinTin och Anna: Tack! Vi fick inte bara en lugn natt, vi fick till och med sovmorgon till kvart i sju! :)