Wednesday, November 21, 2012

En sån dag

Det har varit en händelserik dygn. Eventuellt orkar jag skriva om det imorgon men nu är jag alldeles för trött. De sista minutrarna innan vapenvilan trädde i kraft upptäckte jag att jag visst kan se raketerna, jag hade bara inte tittat på rätt ställe. Så jag skaffade snabbt en ny hobby - missilspotting! Så nästa gång jag hörde "Tzeva Adom - Gan Yavne" så tog jag telefonen, öppnade balkongdörren och filmade vad som kan vara den sämsta filmen någonsin. 7 sekunder in i filmen ser ni ett vitt ljus som faller nedåt i bild. Det är en raket från Iron Dome som skjuter ned en inkommande raket. Tidpunkt för filmen? 22.40 - 1 timme och 40 minuter efter vapenvilan startat...


CNN släng er i väggen!

2 comments:

Casa Annika said...

Jag skulle vilja säga "Var försiktig" men det låter ju bara fånigt och överflödigt.
Himla intressant att höra, av dig, vad som händer.

Karin said...

Casa Annika: Nu ska jag väl förhoppnings inte behöva vara försiktig men vi får se hur länge vapenvilan håller den här gången.