Friday, March 05, 2010

Egentid

Ibland behövs det bara en timme eller två för att få känna sig som en ny människa. Idag hade jag egentid inbokad mellan tolv och två. Maken tyckte att det var ok, han vet ju att jag inte kan gå så långt och efter att ha lovat att lämna passet hemma så fick jag till och med ta bilen! ;) Ett tag övervägde jag att ägna mina två timmar åt att sova, något som jag verkligen behöver, men insåg att jag behövde sticka iväg hemifrån och känna mig som en vanlig människa istället. Sagt och gjort, jag drog på mig jeansen, borstade på lite rouge på de gråbleka kinderna och tog på mig solglasögonen. Satte mig i bilen och med musik på hög volym, fönstren nedhissade och håret fladdrande i vinden och kände mig fri... Jag, en milkshake, en macka och en god bok i skuggan på en uteservering var allt som behövdes för att rensa huvudet. Nu är jag tillbaka i matchen igen.

7 comments:

kicki said...

Å vad bra. Egentid är guld värd. Vi får smita iväg lite bara du och jag när jag kommer :-)

Katarina said...

Nu fick jag en flashback till stunder på en uteservering på Gotland. Så soligt och varmt att det var skönt i skuggan, en bra bok och en god latte.

Tack för den sköna känslan. :-)

Här är det faktiskt sol idag, men ännu inte läge för att sitta på uteservering.

Karin said...

Kicki: Tänkte faktiskt på dig när jag satt där, vi kan nog tänkas göra ett besök på samma ställe!

Katarina: Varsågod! Det var 26 grader varmt idag så det kändes väldigt somrigt bland palmerna och fullt med folk på uteserveringarna.

No-one said...

Aaaah, underbart!!

Karin said...

Alexia: Och alldeles nödvändigt!

Eva Henriksson said...

Så klokt!

Karin said...

Eva Henriksson: Ja, ibland måste man tänka på sig själv också!