Monday, February 15, 2010

Bebisfeber

Igår när jag lämnade Ella på dagis såg jag en liten nyfödd bebis och plötsligt slog det mig - om ca två månader kommer vi också att ha en liten bebis hemma. Så oerhört oförståeligt men så klart alldeles, alldeles underbart. Kunde inte hålla fingrarna i styr när jag var på apoteket senare utan var tvungen att köpa ett par bebisnappar till lillen.

Och så surfade jag på bebiskläder... Jag är så sugen på att shoppa nya, fina kläder men det är fullständigt onödigt. Förutom en nyinköpt outfit som lillkillen ska få åka hem i så har vi massor av begagnade kläder - utöver Ellas gamla avlagda så finns det ju även tre killkusiner som har dumpat alla sina kläder här. Men det finns ju så mycket fint... Och om en vecka öppnar Gap i Tel Aviv och de har ju också en del trevligt. Och senare under våren kommer H&M till Israel. Ja, det är väl bara Lindex som saknas på barnklädesfronten för att jag ska vara nöjd. Hmm, fast nu när jag läser det här så känns det mer som att jag har drabbats av shoppingfeber istället för bebisfeber.

5 comments:

Eva Henriksson said...

min dotter som jobbar på barnavårdscentral var mycket intresserad av vad den barska tanten frågade.De ska diskutera det med personalen idag och jämföra med din BVC.
Bra att du skrev om det!

Jenny said...

trots att man har kläder sen tidigare barn är det jättekul att handla nytt till den nya! Självklart förtjänar den nya också nytt och inte bara ärvda plagg tycker jag!

Karin said...

Eva Henriksson: Haha, vad kul! Själv har jag ju ingen aning om vad de kollar på en svensk BVC. För mig låter det ju väldigt ovetenskapligt men för en BVC-sköterska säger det säkert en hel del om barnets utveckkling.

Jenny: Och mamman förtjänar att få shoppa nytt. För det är väl bara att erkänna att det mest är för vår skull... ;)

Comments by Klint said...

shoppingfeber och bebisfeber går lite hand i hand. Grattis till H&M, hur 17 klarade du dig innan?! Ja, Lindex ja, om de ändå kunde börja leverera utomlands!

Karin said...

Comments by Klint: De får helt enkelt sluta att göra bebiskläder så förbaskat söta!! Tur att jag har en privat exportör i Sverige, vad skulle man göra utan mormor?! ;)