Sunday, November 29, 2009

Trötter

Jag kände ett tag att den här bloggen höll på att självdö. Hade ingenting att skriva om, ingen inspiration. Funderade på om jag skulle nischa in mig lite. Folk startar ju t ex träningsbloggar åt höger och vänster. Fast det skulle ju bli en väldigt dåligt uppdaterad blogg för mig. Jag menar, jag tränar ju nästan ingenting alls. Istället blir jag bara tjockare och tjockare och har inte ens vett att skämmas över det. Jag har helt enkelt varit alldeles för trött för att träna. Tröttheten kan ju iofs haft något samband med att jag inte tränat.

En annan anledning till tröttheten kan ju ha varit att jag under ett par månader inte kunde dricka kaffe. Då blir man också trött. Speciellt om man är van att bälga i sig kopp efter kopp. Men jag blev ju så illamående av det. Ärligt talat blev jag illamående av nästan all mat och dryck. Och det där illamåendet var ju naturligtvis anledningen till att "Dagens rätt"-inläggen självdog. När det enda man vill äta är youghurt och en macka då och då så blir det rätt tråkigt att skriva matinlägg.

Men nu har både tröttheten, illamåendet och bristen på inspiration försvunnit. Och om det är någon som fortfarande inte förstått hintarna ovan så är det väl lika bra att jag talar klarspråk. Jag är på smällen. Vi ska bli tvåbarnsföräldrar. Ella ska få en lillebror. Sådärja. Nu vet ni vad den här bloggen kommer att handla om de närmsta månaderna!

34 comments:

Katarina i Holon said...

Blir det en liten brorsa! Vad kul! Skönt att du mår bra och att illamåendet har släppt!

yllet said...

Wohoo!!! :D Vad kul!! Grattis!! :D:D När är det dags??
Kram!!

Thérèse said...

Grattis! :D

Svensk chekchouka said...

en kille, vad kul!!!! mazal tov!!!

Karin said...

Katarina i Holon: Ja, vi tyckte det verkade bra med en av vardera sort!

Yllet: Tack! Någon gång i slutet av april är det beräknat till, har gjort hälften nu.

Thérése: Tack!

SC: Todda! Jätteskoj att det är en kille!

Katarina said...

Grattis!

Jag blev så rädd att du tänkte sluta blogga. Så det var dubbla positiva budskap; ett till geni-barn och fortsatt Kala-blogg. :-)

Låvajsa said...

Vad kul med ett syskon till Ella! Grattis!!! :-) Kram

Annika said...

Vilken underbar nyhet! Grattis till hela familjen! Antar att du nu är inne i andre trimestern, fjärde-femte månaden eller så, och att den värsta koma-tröttheten givit med sig?
Måste bara skriva: "KRAM!"

Karin said...

Katarina: Tack! Efter sånt smicker finns det inte en chans att jag slutar! ;)

Låvajsa: Tack! Vi kör på er linje och skaffar dem tätt. Några känningar är???

Annika: Tack! Jodå, komatröttheten är över. Illamåendet hängde kvar ganska länge men även det verkar vara över nu. Jag är ganska precis halvvägs, får lägga upp en sån där bebisnedräknare här tror jag.

annai said...

Grattis grattis Karin! Åh så roligt! Kram

TinTin said...

Grattis! Eftersom jag är så himla kvicktänkt - och dessutom i samma tillstånd - var kaffet, yoghurten och tröttheten rätt självklara hintar!
;)

Karin said...

Annai: Tack så mycket, kram!

TinTin: Åh, grattis till dig! I vanliga fall brukar ju inte direkt detta tillstånd och kvicktänkthet gå hand i hand direkt... ;)

Eva Henriksson said...

Å så roligt för familjen och ...oss. Grattis! Vilken glad nyhet.

Arsouille Team said...

GRATTIS!! Det här var ju riktigt roliga nyheter. Blev första rädd att du skulle sluta blogga när jag läste början av inlägget.

Jojo said...

Grattis Karin! Vad kul! Och jag kan väl lika bra passa på och säga grattis till TinTin också!

Kram till er båda!

Karin said...

Eva Henriksson: Tack så mycket! Hoppas att ni inte kommer att lessna på gravvo-snack, vet av erfarenhet att det brukar bli en del av det...

Dosiss: Tack! Jag håller igång bloggen ett tag till. Lill-kickern måste ju få samma uppmärksamhet som Ella fått!

Jojo: Tack! Och ett grattis till TinTin är ju så klart passande. ;) Kram!

Låvajsa said...

Helt rätt att köra på tätt! ;-) Jodå, har haft en del känningar inatt så vi får väl se om hon är på gång eller om hon bara fintar oss. Hon är beräknad till på lördag 5 dec. Kram

Karin said...

Låvajsa: Oh, spännande! Håller tummarna för att hon kommer snart så att du slipper gå och vänta. Kram till er alla!

Viveca said...

Åh men grattis!!!!!!!!

Akan-Kakan said...

Men vad kul! GRATTIS!!! Både till kotten och till att ha blivit av med illamåendet...

Karin said...

Viveca: Tack!

Akan-Kakan: Tack. Just det där med att hävda att illamåendet är över fick jag igen, har mått illa hela dagen... :(

Minna: Tack!

Tove said...

Men så roligt! Grattis! Blir riktigt spännande from now on...

Karin said...

Tove: Tack! Det kommer att bli jättespännande - jag ska bjuda på graviditetskrämpor, cravings, läkarbesök och humörsvängningar så att det står härliga till! ;)

Jenny said...

Vad kul med en lillebror!!! Sköt om dig!

TinTin said...

Tack så mycket. Får väl börja blogga igen jag med!
Och så följer jag traditionen med trådgrattis och håller en tumme för att det är på G för Låsvajsa och att allt går som smort!

Karin said...

Jenny: Ja, nu lär det bli livat här hemma!

TinTin: Jaa, klart att du ska börja blogga igen.

Lisa said...

STORT GRATTIS!! Har ju inte grattat dig pa mailen ännu, skäms pa mig! SA himla kul, och perfekt med en av varje. Bra jobbat ;)

Ser fram emot att följa med pa resan.

Stor kram fran Lisa

Karin said...

Lisa: Tack! Vi gjorde verkligen vårt yttersta för att få till en kille den här gången... ;) Kram!

No-one said...

Men åååå vad kul - GRATTIS!!!

Karin said...

Alexia: Tack!!

Anonymous said...

lart mycket

Karin said...

anonym: bra!

Emilia said...

Ojoj, här får man för att man varit ifrån bloggvärlden ett tag. Grattis!!

Karin said...

Emilia: Tack! Ja, det straffar sig att inte hålla fullständig koll på bloggarna!! ;)