Friday, July 03, 2009

Tantvarning

Äntligen har jag också gått och blivit tant! Jag har skickat ett klagomålsmail! Jag bestämde mig för att det var dags att ändra namn på mitt Eurobonus-konto (två år efter att jag gift mig, här går det undan...) och ringde och kollade till vilken mailadress jag skulle skicka mitt personbevis.

För ärlighetens skull kan jag väl säga att jag försökt att ändra mitt namn tidigare men då skulle de ha personbeviset faxat och jag har faktiskt ingen fax hemma, det här är 2009. Jag lyckades till slut lura fram en mailadress som jag inte hittade nu och därför försökte jag nu återigen att få fram den adressen.

Så vad säger de? Jo, jag måste skicka in personbeviset via vanlig post. Samma PDF-fil som jag laddat ned via Skatteverket ska alltså skrivas ut, stoppas i ett kuvert och postas! Återigen, vi pratar 2009. Det är inte bara osedvanligt krångligt för kunderna, det finns dessutom noll miljötänk bakom den rutinen.

Och inte nog med det, jag fyllde i mitt klagomålsmail på deras hemsida precis som man ska göra (eftersom det inte finns någon mailadress man kan använda...2009...) och skickade iväg. Inom 5 minuter får jag ett svar där det står följande:

Dear Customer,
Thank you for your e-mail
As an improvement in our feedback system, we have opened a feedback link for you to fill in. We do apologize if this causes you any trouble.
Kindly redirect your inquiry to:
For Customer Relations matters, please use link http://www.flysas.com/feedback select your language and fill in the form.
For Non-Customer Relations matters please visit http://www.flysas.com
Thank you for contacting us, we welcome your feedback.
Best Regards,
SAS Customer Relations

Gissa vart den länken går? Till samma jädra formulär som jag precis fyllt i kanske?!? Om det är en förbättring av deras feedback-system undrar jag verkligen hur det såg ut tidigare. Grattis SAS, ni har precis vunnit mitt pris för sämsta service!

5 comments:

No-one said...

HELT OTROLIGT!!!!!

Katarina said...

Ha ha - går in i Handbok för hur man gör redan missnöjda kunder mer missnöjda. :-)

Karin said...

Alexia: Tror inte att det var bra för mig att skriva klagomålsmail - blev ju bara argare efteråt!

Katarina: Om det inte vore för att de flyger en del till Sverige så skulle jag bojkotta dem.

No-one said...

Ha ha, och jag blev lite arg bara av att läsa om det! (Men nu är jag glad igen. No harm done.)

Karin said...

Alexia: Åh, skönt. Hade varit jobbigt om du gått omkring och kokat pga mig.