Monday, July 27, 2009

Dagens rätt - Pad Thai

Dagens rätt blev väldigt lyckad, enligt maken var min Pad Thai bättre än på Khao San Road. Jag tror iaf att det var en komplimang. Receptet är hämtat från kokboken som jag fick när jag gick matlagningskurs i Chiang Mai. Och jag gör så nu att jag öppnar en ny blogg där jag lägger in recept på mina lyckade rätter så länkar jag bara dit. Tyvärr ser ju inte bilden så himla kul ut men jag lovar att det var gott, och dessutom lättlagat. Jag körde med räkor i min men man kan använda kyckling eller tofu istället om man gillar det bättre.

2 comments:

kicki said...

Oj, vilka möjligheter det finns att vitsa på ditt namn och en matblogg - kalasbra kan det bli! :-)
Kalas kalasmat etc...

Karin said...

Kicki: Vi är väl för tusan inte göteborgare! Här vitsas ingenting. Baske mig!