Monday, December 03, 2012

Morgonfunderingar (som av någon anledning inte publicerades imorse)

Jag är världens sämsta bloggare. Jag kan inte ladda upp foton, Blogger säger att jag inte har mer kapacitet, måste fixa. Jag ska skriva om New York. Men New York kräver foton.

Jag funderar på från vilken ålder det är ok att skicka iväg sina barn på internatskola. 3 år? 5 år? 2,5? Snälla, säg 2,5. Och ska vi skicka dem till England eller Schweiz?

Vi fick ett infall och bokade en resa till Sverige över jul. Tack Norwegian för att du låter hela familjen åka utan att skuldsätta oss för evigt. Jul firas i Stockholm men ska vi sedan åka till Orsa Grönklitt eller stanna i Stockholm i mellandagarna?

Och så var det lussekatterna då. Ska jag baka dem ikväll eller ska jag vänta till helgen?






10 comments:

Anonymous said...

2.5 kan nog rekommenderas. Här i Schweiz finns en uppsjö med lyxinternat där diverse shaher av Iran och Roger Moore m.fl sätter (eller satte då ja). Säkert värt att titta på.
Hälsa Sverige!
Kristina

Casa Annika said...

Mitt bildytrymmem tog också slut. Jag raderade några bilder och fattade äntligen att jag måste minska ner bilderna innan jag lägger ut dem på bloggen. Nu kör jag 72 dpi och 600 pixlar på bredden/höjden.

Kul att det bir en Sverigeresa! Grattis till den! Testa att glömma ungen på flygplatsen när ni åker tillbaka. Billigare än internat.
Nä, skojar bara. Har det hänt något särskilt?

Karin said...

Kristina: Schweiz känns som ett bra val, och det ska nog inte vara några problem att betala heller med våra höga löner/stipendier...

Casa Annika: Jag brukade förminska de tidigare men orkade inte med det. Hmm, kanske kan glömma honom hos min bror, de har redan tre killar så en till märks nog knappt. Och nä, inget särskilt, han är bara väldigt mycket 2.5 år och tvärtemot allt!

Unknown said...

Ja men du kan väl lämna dom vid gaten som det där polska paret och springa till gaten? Sedan tycker jag att det är onödigt att fira jul med barn, det blir sâ dyrt.

Karin said...

Anna: Hmm, förra gången jag flög med dem sprang ju Eitan bort i taxfreen... Nu är vi ju förvisso två vuxna den här gången men han är ju väldigt snabb!

Thérèse said...

Karin, åker ni nästa helg??

Karin said...

Thérèse: Nä, vi åker den 23:e. Åker du nästa helg?

TinTin said...

Skicka dem till England, så kan vi ses när ni hälsar på dem på loven.
Stanna i Stockholm!
Är inte där, så du får vara stand in.
Eller om det är bedövande mycket snö i Orsa, åk.
Jag var där en gång. Det gör jag inte om.
:)

Karin said...

TinTin: Hmm, och jag som var helt inne på att skicka dem till Schweiz...

Jag velar fortfarande ang Orsa. Brorsan har byggt en stuga där och det skulle vara kul att se den. Och basta. Stockholm - ingen bastu. Å andra sidan - mellandagsrea.

Thérèse said...

Ja jag åker nästa, hade varit kul om vi åkt samma. Men å andra sidan mer 'värme här för er! :)