Tuesday, January 25, 2011

Förlåt Ingvar!

Jag har snattat en bokhylla. Omedvetet. Slå det om ni kan!

När jag var på IKEA i förra veckan köpte jag två saker som levererades i platta paket. Garderoben till hallen och en liten bokhylla. Bokhyllan låg underst och var lite mindre än garderoben så när jag kom fram till kassan och kassörskan reste sig upp för att scanna av garderoben så sa jag till henne att det var ett till paket under också, så att hon inte skulle missa det. Och så tänkte jag inte mer på det. Förrän jag kom hem och såg att bokhyllan inte stod med på kvittot. Och insåg att garderoben bestod ju faktiskt av två paket så hon trodde nog att hon hade sett båda paketen. Det var ju inte heller någon dyr hylla så jag reagerade inte på att slutsumman var för låg.

Jag vet inte hur det står till med er moral men jag skulle aldrig i livet köra tillbaka till affären för att betala i ett sådant här fall. Hade jag märkt det när jag stod där hade jag nog inte kunnat hålla masken. Och jag lämnade faktiskt tillbaka ödlan som hade letat sig ned i Eitans vag på vägen. Men, Ingvar Kamprad, om du läser det här så är det bara att höra av dig så ska du givetvis få betalt.

6 comments:

kicki said...

Det hade inte jag heller. Kört tillbaka alltså. Vilken chock va? :-)

Annika said...

Det var ju ett rent olycksfall i arbetet. Har råkat ut för något liknande själv. Samt att det hänt att ett barn i ett obevakat ögonblick stoppat saker under småsyskonets barnvagn, så att man kommit hem med saker man inte köpt...

Utan ond uppsåt. Jag tror inte Ingvar konkar på grund av oss ;-)!

Martin said...

Jag tror du kan sova gott: http://www.dn.se/ekonomi/svt-gor-upp-med-myten-om-ikea

Svensk chekchouka said...

okej, tack för tipset, jag testar redan i eftermiddag!!

Unknown said...

Du verkar vara en heders kvinna i vanliga fall och Ingvar lider nog ingen större nöd;)

Karin said...

Kicki: Herregud Kicki, jag är upprörd! Hade jag aldrig trott om dig... :)

Annika: Du har helt rätt, jag hade faktiskt inte tänkt snatta en bokhylla. Hade jag tänkt snatta så hade jag nog valt något mindre tror jag. :)

Martin: Ha, man kan nog nästan påstå att jag gjorde en välgärning?!

SC: Kom ihåg, stora paket ovanpå de små! ;)

Dosiss: Om han visste skulle han nog lida! Han verkar vara en riktig snåljåp så han skulle säkert höra av sig om han läste min blogg.